Количката е празна

Силата на визитната картичка: Защо визитките все още са актуални в днешната дигитална ера

В днешните дигитални времена, благодарение на канали като LinkedIn и NFC технологията, традиционните хартиени визитки започват да изглеждат като излишен рекламен материал. Дали обаче наистина е така? Краткият отговор? Разбира се, че не. Точно обратното - визитките са задължителен елемент от вашите рекламни материали и са от огромна важност за вашия бизнес. 


7 причини защо визитките винаги ще са на мода:

Визитките са най-бързият начин да дадете информация за себе си и бизнеса си

Има голям брой приложения за смартфони за безжично прехвърляне на информация и контакти, но най-бързият и лесен начин за обмен на данни си остава хартиената визитка. Множество визитни картички могат да бъдат раздадени за секунди. В забързаното ни ежедневие времето е от значение и нищо не може да се сравни с бързото връчване на визитка.

Трябва да имаме визитки за по-старомодната ни аудитория

Макар че в днешно време всеки има смартфон, не всеки потенциален наш клиент или партньор използва приложения за обмяна на данни или има профил в мрежи като LinkedIn. Затова винаги трябва да разполагаме с визитни картички.

Първото впечатление е най-важно

Всички знаем, че имаме само един шанс да направим добро първо впечатление, когато сме лице в лице, където обикновено се разменят визитки. Висококачественият дизайн и материали ще ви помогнат да създадете добро първо впечатление, което да отразява точно вашия бизнес. Можете да се възползвате от множество техники за довършване на печат, като частичен UV лак или ламиниране. Наличието на визитна картичка под ръка показва професионализъм. Да бъдеш хванат неподготвен без визитка, създава лошо впечатление.

Mогат да бъдат разпространени

Препоръките са от изключителна важност за всеки бизнес, но получаването им не винаги е лесно. Един от най-лесните начини е да дадете на вашите контакти по-голям брой от визитки си и да ги помолите да ги предадат на своите клиенти, когато е необходимо. Можете дори да им дадете специални кодове за препоръки или QR кодове ако те имат финансов стимул за насочване на нови клиенти към вас. Добра идея е да установите връзки с фирми, които имат същите целеви клиенти като вас и да предложите да разпространявате техните визитни картички, в замяна на това те да направят същото. Ако сте фотограф, например, уверете се, че всички местни организатори на сватби, разполагат с готови за раздаване ваши визитки.

Визитките са най-лесният маркетинг

Визитките са все още актуални и поради друга причина - те са силно таргетирани. Те не просто дават вашите данни, но също така могат да дадат бърза информация за вашия бизнес. Ако някой попита с какво се занимавате, визитната картичка е надежден и лесен начин да им покажете.

Визитките са много по-лични

С възможността за добавяне на брандиране и повече информация от дигитален контакт, можете да направите визитните картички много по-лични, отколкото просто да изпратите на някого номера си. Личното отношение е от значение за всички видове маркетинг и нещо толкова просто като предаването на добре направена, висококачествена визитка може да създаде тази лична връзка.

Визитните картички са по-професионални и оставят впечатление за по-дълго.

Добре изглеждащите визитни картички правят силно впечатление на бъдещите ви клиенти. Имейлът или LinkedIn не са неформални, но визитните картички са много по-професионални. Един имейл или профила ви в LinkedIn може да бъде изгубен в море от спам и папки с контакти. Визитката ще остане в портфейла на клиента с години.

Как да направите визитките си открояващи и запомнящи се?

Добрата визитка ще даде на получателя цялата информация, която трябва да знае – вашето име, името на фирмата ви, данни за директен контакт, социални медии и други онлайн адреси. Малката картичка може да направи истински удар, така че дизайнът и качеството на печат на визитки никога не трябва да се подценяват.

Ако ще започнете да използвате визитки, уверете се, че изглеждат възможно най-професионално.

Визитните картички също трябва да споменават какви умения притежавате вие и всички услуги които предлага вашия бизнес. Предоставянето на името на фирмата и данните за контакт не е достатъчно. Ако вашата визитка уведоми получателя за вашите допълнителни умения, това помага за създаването на реферали. Получателят може да препоръча вас и вашия бизнес на някой, който търси този набор от умения. Важно е да се срещате с хора от различни среди. Те могат да насочат вашия бизнес към други.

Защо не добавите QR код към визитката, който може да се сканира със смартфон, пренасочвайки устройството към избраното от вас приложение или уебсайт. Няма нужда да отпечатвате вашия уеб адрес или подробности за социални медии, когато можете да запазите визитната си картичка да изглежда елегантна и минималистична само с вашето лого, име на фирма и QR код, който да свърши останалото.

Публикувано на 20/03/2023