Количката е празна

20 лесни съвета за грабващ вниманието плакат

Налага ви се да организирате важно за вас събитие и ви трябва физическа реклама? С тази статия ще ви предложим съвети как да проектирате и създавате плакати, които да бъдат ефективни. 

Нека ви споделим как да накарате хората да обърнат внимание на вашия плакат и да не пропуснат обявеното от вас информация на него. 


1.    Оставете достатъчно свободно пространство в композицията на плаката

Един от гарантираните начини да съсипеш дизайна на един плакат е като го претрупаш. Или претовариш със смисъл. Ето защо е важно да оставим достатъчно свободно пространство в композицията му.

В света на дизайна под „свободно пространство“ (наричат го още „бяло пространство“ или „отрицателно пространство“) се разбира онази част от пространствената композиция, която е между елементите на дизайна (изображения, текст, граници). Свободното пространство позволява на елементите да дишат, а на гледащия плаката – да насочи вниманието си върху важното във вашето послание.

Добре е да помним, че не всичко, което знаем за събитието, трябва да бъде включено в плаката. Препоръчително е една част от тази информация да запазим за сайта или страницата ни във Facebook. 

2. Използвайте цветен филтър, за да откроите текста от фона на плаката

Ако искаме да използваме наситен фон, текстът трудно ще се открои. Затова можем да опитаме с цветен филтър, като очертаем цветен квадрат върху фона. 

3. Колкото по-опростен е дизайнът, толкова по-добре

Дизайнът зависи от вида на събитието и ако правим плакат за DJ парти или детски рожден ден, изкушението да използваме пъстра в цветово отношение и с раздвижени обеми композиция е обяснимо. Не трябва обаче да забравяме, че най-добре работят плакатите, които са с опростен дизайн, с изчистено съдържание, позволяващо поставяне на правилните акценти. 

Определени цветове (синьо, зелено) имат доказана привлекателност. Един съвременен шрифт без сериф пък е важен при бизнес съобщения. Не забравяйте да нанесете информацията за събитието и всички важни детайли с едър и ясен текст. 

Плакатите често се забелязват само с един поглед и от разстояние. Поради това идеята да се използва опростени илюстрации е добра. Простите форми и блокови цветове ще се открояват на повечето фонове.  

4. Съобразете дизайна на плаката със сезона 

Сезонните събития създават възможност да се играе с емоционалните очакванията на публиката за промяна. Това позволява да се привнася допълнително празнично настроение в плаката и ако то се свърже тематично със събитието, дава допълнителен положителен ефект. 

Цветове, които обикновено свързваме със сезоните: червено и зелено – за зимните празници, оранжево и кафяво – за есента, пастелните цветове – за пролетта, ярко жълто и синьо – за лятото. Умело подбрани сезонни снимки и икони също могат да допринесат за изграждане на допълнително празнично усещане.

5. Използвайте отпускарските настроения, когато ги има, за да привлечете внимание към вашия плакат за събития, свързани с промоции

Ако плакатът е за продажби във връзка с конкретен празник (Великден, Коледа, майски празници), има резон в композицията на плаката това да бъде изведено напред, да е първото нещо, което хората да видят. По този начин ще успеете да заговорите с потенциалните клиенти на „отпускарски език“, като се впишете с промоцията си в тяхната празничност.

6. Опитайте предварително да подготвите и образовате аудиторията за вашето събитие, например с информационен плакат 

Понякога хората имат нужда да разберат ползата от вашето събитие, преди да формират интереса си към него. Затова в някои случаи е добре да предоставите информация за дейностите, които ще включва събитието. Това е важно при изработката на плакати, които рекламират някакви сравнително нови и малко познати дейности, като например нови видове спорт, лечебни и здравни практики, професионално обучение и прочие.

Използвайте икони и изображения, за да илюстрирате информацията си. Не забравяйте да включите и уебсайта, който хората да посетят за повече информация.

7. Оптимизирайте своя плакат за социалните медии, за да увеличите обхвата на събитието

Много важно е, наред с печатния плакат, да създадете и версия за разпространение през Facebook и Instagram. По този начин ще можете лесно да пренасочите плаката към множество медийни канали. За целта просто трябва да оптимизирате размерите на изображенията съгласно техническите изисквания на съответните социални медии, така че плакатът ви да изглежда добре и в информационните ленти на хората. Добра практика е да използвате уголемени, смели шрифтове и ярки цветове, така че плакатът да улови и задържи погледите.

8. Създаване на очакване за вашето събитие с плакат, който показва само датата

В случая предлагате само минимума информация: името на събитието и датата, като започвате да създавате интерес около него. По този начин вашата аудитория ще държи под око информацията и ще бъде увлечена да следи за следващите ваши рекламни действия. 

Разбира се, в такава ситуация трябва да можете да постигнете перфектния дизайн, който да компенсира липсата на пълна информация. Използвайте визуализации, които намекват за темата или атмосферата на планираното събитие, без да давате излишни подробности.

9. Използвайте плосък дизайн, за да се харесате на новаторите 

Плоският дизайн (Flat design) е модна стилна тенденция в графичния дизайн за потребителски интерфейс, при който се използват прости двуизмерни елементи и ярки цветове. Повлиян е до голяма степен от т.нар. „материален дизайн“ на Google (Google’s Material Design). Ако искате да привлечете иновативни, напредничави хора към вашето събитие – а те често са лидери на мнение, тогава използвайте техните естетически кодове с дизайна на плаката.

Опитайте с минимален дизайн, смели цветови решения и плоски икони! Не се страхувайте да използвате контрастни цветове, като синьо и оранжево, червено и бяло, пурпурно и жълто. Бъдете смели и оригинални!

10. Ползвайте повече икони 

Иконите са чудесен начин да добавите емоционално вълнение в плаката. Изберете икони, които отразяват темата на вашето събитие, играйте с различните размери, разполагайте ги смело, в неочаквани места. Важно е, обаче, използваните икони да са с постоянен стил – с еднакви ширини на линиите и подобни цветове.

11. Използвайте минималистичен дизайн на плаката, за да насочите вниманието на публиката към посланието му

Много хора водят интензивен живот, затова можете да представите своето събитие като един вид почивка от хаоса – използвайте успокояващ, минималистичен дизайн! Поставете акцента върху закачливо заглавие или слоган, който да провокира емоции у представителите на вашата аудитория. Това ще помогне да представите събитието си като реакция или отговор на проблем, пред който вашите целеви адресати са изправени.

Използвайте много празно пространство, така че дизайнът на плаката да не се усеща претрупан. Например, неутрален цвят за вашия фон и един или два ярки акцентиращи цвята, за да придадете въздействие на вашето съобщение.

12. Привлечете внимание с фоново изображение

Дайте на хората представа какво могат да очакват на вашето събитие, като използвате ефектна снимка на заден план. Изберете за целта фотография, която да отразява фокуса на събитието, неговата тема или това, което ще се прави на него. 

За да избегнете потискането на текста от фоновото изображение, използвайте цветен филтър. Това ще даде на вашия текст допълнителна свежест и оригиналност, без напълно да скрива важното и красиво фоново изображение.

13. Използвайте удебелен шрифт, за да подчертаете важна информация

Улавянето на вниманието на зрителя с добре проектиран плакат е само половин победа. Трябва да се мисли и как ефективно да бъде предадена информацията, съдържаща се в плаката.

Използването на удебелен шрифт с подходящ цвят за най-важните детайли е бърз начин да се уверите, че плакатът ще бъде забелязан. За предпочитане е този цвят да не се използва никъде другаде в плаката.

15. Създайте няколко варианта на дизайна на вашия плакат

Така ще имате възможност да попитате група от приятели – някаква набързо импровизирана фокус група, кой е най-интересният и сполучлив за тях плакат.  

16. Използвайте обикновена цветова палитра

Често простата цветова палитра е по-добра от сложната. Твърде много цветове обикновено допринасят за претрупване на дизайна. Можете да си изберете два контрастни цвята, например бяло и жълто, и да изградите цветовия дизайн около тях. 

17. Опитайте да използвате неконвенционални размери за плаката

Ако наистина искате да откроите вашия плакат от сивата маса, не се страхувайте да експериментирате и с размерите. Можете, например, да опитате с двойно по-висок плакат, отколкото обикновено. Стига да имате достатъчно място там, където смятате да го поставяте впоследствие, разбира се. Или да речем с квадратно оформление на плаката, каквото рядко се използва.

18. Преформатирайте плаката на събитието си в други маркетингови формати

След като създадете красив и убедителен плакат, не го оставяйте сам по себе си. Можете да преформатирате дизайна му и за други маркетингови формати, като графики, банери и пр. Ако започнете с шаблон за плакат, преформатирането му после е лесно – копирайте части от плаката, които искате да включите в новия си дизайн, и ги нанесете в другите формати. След това настройте размерите на страницата, за да отговарят на типа графика, която създавате.

19. Смесете удебелен шрифт с ярки цветове

Смелите шрифтове и ярки цветове са сред най-новите модни тенденции за графичен дизайн. Има причина за това - те са вълнуващи и наистина правят проектите ви атрактивни!

20. Организирайте дизайна на плаката за събития в блокове

Този дизайнерски формат е особено подходящ, ако трябва да разработвате плакат за музикален фестивал, например. Защото тогава ви се налага да разположите имена или фотографии на много банди и изпълнители, и тази какафония трябва да се подреди по някакъв приемлив начин, разбира се. Това може да стане чрез използване на блок-оформление за организиране на информацията.

Такъв плакат по-скоро прилича на таблица, но също е ефектен. И в него има място за лудост. Можете да го направите много бъбрив, и той да се отличава на фона на останалите плакати, които са с минималистичен дизайн.

 

Плакатите са едни от най-старите, изпитани и утвърдени в рекламната практика начини за привличане на внимание към едно събитие. 

Вашите постери могат да бъдат напечатани в кратък срок от 2 работни дни. Иновативната платформа на WePrint.bg ви предлага удобен алгоритъм на поръчка. Вашите нови плакати са на няколко клика разстояние. Уверете се в бързото и лесно поръчване на рекламни материали от WePrint.bg. Задайте своите въпроси или потърсете консултация на +359 886 799 782 или на order@weprint.bg


Публикувано на 12/06/2019